Penzionerima besplatan prevoz i boravak u banjama do deset dana!

Podeli ovo:

Pravo na rehabilitaciju za one koji primaju naknadu nižu od prosečne!

Upravni odbor Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje usvojio je novi Pravilnik o društvenom standardu korisnika penzija, koji uvodi niz mera osmišljenih da poboljšaju životni standard i zdravlje najstarijih sugrađana.

Penzioneri sa nižim primanjima dobiće priliku za besplatan boravak u banjama ili zdravstvenim ustanovama u trajanju do deset dana. Ovo uključuje i pokriće putnih troškova, a za one kojima je neophodno omogućen je i boravak pratioca. Na raspolaganju će biti čak 26 lokacija širom Srbije, uključujući Nišku banju, Vrnjačku banju i Banju Koviljaču.

Rehabilitacija u banjama biće dostupna penzionerima čija primanja ne prelaze prosečnu penziju u Srbiji. Pravo na ovaj program imaju i oni koji nisu koristili slične usluge od 2020. godine.

Proces prijave je jednostavan – zainteresovani će podnositi prijave u najbližoj filijali Fonda uz dokumentaciju koja uključuje ček od penzije, medicinsku dokumentaciju i izjavu o ispunjavanju uslova. Oglasi sa detaljima biće objavljeni u dnevnim novinama, a rok za prijavu biće 12 radnih dana.

Pravila za porodične penzije

Kada više članova porodice koristi jednu porodičnu penziju i svi se prijave za rehabilitaciju, samo jedan od njih će dobiti priliku. Prednost ima najstariji član porodice.

Međutim, postoji izuzetak, ukoliko su korisnici penzije deca koja nisu sposobna za samostalan život i rad, svi oni mogu iskoristiti pravo na rehabilitaciju.

Konačne rang-liste

Nakon što se oglas za prijave zatvori, filijale i Direkcija Fonda imaju 20 radnih dana da obrade sve zahteve. Ako se prijave obrađuju u drugoj filijali, rok je dodatnih pet dana. Nakon toga, objavljuju se preliminarne rang-liste koje korisnicima daju uvid u svoj status. U slučaju da penzioner nije zadovoljan odlukom, prigovori se mogu podneti u roku od pet radnih dana.

Po završetku obrade prigovora, komisija utvrđuje konačne rang-liste. One su osnov za upućivanje penzionera u odgovarajuće ustanove. Komisija, koju čine predstavnici udruženja penzionera, zaposleni u Fondu i lekar veštak, na osnovu raspoložive dokumentacije odlučuje gde će svaki korisnik biti upućen.

Ako izabrana ustanova nema slobodnih mesta ili nije u skladu sa zdravstvenim potrebama korisnika, komisija određuje alternativnu lokaciju. U slučaju da korisnik ne može da iskoristi odobreno pravo, obavezan je da obavesti nadležne organe, nakon čega se šansa pruža sledećem na rang-listi.

Nakon završetka rehabilitacije ustanove dostavljaju otpusne liste kao dokaz da je usluga pružena. Uz to, Fondu se šalju fakture koje uključuju broj dana boravka, troškove usluga i putne troškove. Svaka filijala vrši kontrolu ove dokumentacije pre plaćanja. Korisnici koji nisu naplatili troškove prevoza direktno u ustanovi mogu to naknadno zatražiti od Fonda.

Da bi se osiguralo da sve funkcioniše po planu, ustanove su obavezne da dostavljaju mesečne i godišnje izveštaje o broju korisnika i iskorišćenim sredstvima.

Radna grupa Fonda prati sve aktivnosti i jednom godišnje izveštava direktora o rezultatima. Time se obezbeđuje jedinstvena primena pravilnika.

Solidarna pomoć

Fond PIO će u 2025. godini obezbeđivati pakete sa osnovnim životnim namirnicama i higijenskim sredstvima. Pored toga, penzioneri mogu računati na finansijsku podršku u slučaju izuzetnih okolnosti.

Osnovni kriterijum za dobijanje paketa je visina penzije. Korisnici čija penzija ne prelazi najniži iznos penzije imaju pravo na pomoć, a dodatni prioritet imaju penzioneri u domaćinstvima gde je penzija jedini prihod, kao i stariji penzioneri.

Sva udruženja i odbori zaduženi za podelu paketa obavezni su da osiguraju transparentnost procesa, objavljuju rang-liste na oglasnim tablama i omoguće pravo prigovora u roku od osam dana.

Nabavku i distribuciju paketa sprovodi „SAPENS” kao glavni koordinator. Jedinstvena nabavka uključuje transparentan postupak, pri čemu se broj paketa utvrđuje na osnovu broja korisnika penzija sa najnižim primanjima u svakoj filijali. Nakon toga, udruženja i odbori formiraju komisije koje obrađuju prijave, utvrđuju rang-liste i vrše dodelu pomoći.

Podeli ovo:

Šta mislite o ovome?

Ostavi komentar

Your email address will not be published.


*